kick off - Reisverslag uit Providencia, Mexico van OJ Oosterhoff - WaarBenJij.nu kick off - Reisverslag uit Providencia, Mexico van OJ Oosterhoff - WaarBenJij.nu

kick off

Blijf op de hoogte en volg OJ

23 Februari 2017 | Mexico, Providencia

Het werd toch nog een hectische dag, woensdag. Ondanks het feit dat ik vrij was, moest ik toch nog in de ochtend naar Ehv om een hoorzitting bij te wonen. Natuurlijk duurde deze langer dan gepland en was ik om 1300 weer op het Tolhuis. Natuurlijk het meeste al gedaan, maar toch. Genoeg te doen in huis.
Het beloofde een lange reis te worden, om 1658 met de trein naar Schiphol. Sven zou zich daar bij ons voegen en om 2030 was het boarding time. Air France bracht ons eerst naar Parijs om daarna over te stappen in een van hun grote vogels, Airbus triple 7. En om het alvast maar te verklappen, het lukte ook nog. Er was enige vertraging verwacht ivm het weer. In de ochtend gaf Schiphol al een waarschuwing af ivm de wind maar dat viel allemaal reuze mee. Alles verliep soepeltjes en om 1400 uur Nederlandse tijd, 1000 uur Nederlands, arriveerden we in Santiago de Chili. Vooraf extra beenruimte ingekocht dus ruimte genoeg.Ondanks de 6 uur slapen, de rest van de tijd gedood met filmpjes kijken en slap lullen. En nu weet ik ook weer waarom ik zo'n hekel heb aan vliegvelden, rijen dik wachten, wachten en maar wachten voordat we door de douane waren. Daar zouden ze nou iets op moeten vinden. Ach, ik moet niet zeuren want aan de andere kant hadden we ook veel belangstelling, niet raar met 4 kerels van rondom de 2 meter in een land waar het gemiddelde op ongeveer 170 ligt.....
Eenmaal buiten sloeg de warmte ons in het gelaat. Ff een overgang zeg, van 6 graden maat 30. Heerlijk. Benito en Cotty stonden al te wachten. Ook hadden ze 2 vrienden meegenomen, Alex en Marianita, mooi, want zo hadden we de beschikking over 2 auto's. Na deze hartelijke ontvangst op weg naar ons appartement incluis zwembad. Pech was dat, want we konden er pas om 1400 uur in. De mannen hadden toch trek dus eerst maar ff wezen buurten en eten. Om 1530 terug en direct een duik genomen in het zwembad om alle vermoeidheid er even uit te zwemmen. Nu liggen we dan voor pampus op onze bedjes, iets te vroeg om te gaan slapen, dus we gaar er maar even op uit. Ik zeg dus maar, oant moarn.

• 23 Februari 2017 - 22:40

Hypolitus:

Hoi familie,
    Klinkt allemaal nu al goed. Heerlijk toch een redelijk voorspoedige reis. Nu maar veel genieten

• 23 Februari 2017 - 22:44

AnneMinke:

Dat is weer een mooi verslag van jullie reisdag, fijn dat alles goed is verlopen, al met al.
    Je had ook geen dag later moeten gaan vliegen want vandaag 200 vluchten gecanceld en de rest met veel vertraging op Schiphol.ik wens jullie een zalige nacht...er zal al wel geslapen worden op dit moment. Liefs vanuit Bronneger

• 24 Februari 2017 - 20:44

Ankie:

Leuk hoor! Klinkt goed allemaal. Geniet ervan! Hier is het iets frisser (:. Volgens mij hebben jullie vandaag een jarige daar. Sjoerd, gefeliciteerd en maak er een leuke en bijzondere dag van daarginds!

• 25 Februari 2017 - 18:50

Gertien:

Fijn, dat er weer regelmatig verslag uitgebracht van de wederwaardigheden van de familie O. Ik lees graag over andermans avonturen, als ik zelf maar lekker thuis mag blijven. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Sjoerd! Maak en een leuke dag van zijn allen.
    Liefs vanuit Eelderwolde

• 25 Februari 2017 - 20:39

Esther:

Ja, leuk om de verslagen te lezen.....ben weer bij!
    Geniet er verder van en ben al benieuwd naar het volgende verslag!!