Maria - Reisverslag uit Providencia, Mexico van OJ Oosterhoff - WaarBenJij.nu Maria - Reisverslag uit Providencia, Mexico van OJ Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Maria

Door: OJ

Blijf op de hoogte en volg OJ

26 Februari 2017 | Mexico, Providencia

Mooi, geslapen als een roosje. Niet vreemd natuurlijk.
De volgende ochtend moesten we om 1000 uur weer paraat staan. Cotty en Benito hadden tickets gereserveerd voor het Presidentieel paleis. Daar ligt natuurlijk wel een stukje geschiedenis. Een kort trip met de metro bracht ons tot vlak bij het paleis. Naar een dik uur cultuur gesnoven te hebben werd het tijd voor een wat eten. Aangezien wij liefhebbers zijn van empanada’s, moest die er natuurlijk komen. Nou, dat hebben we geweten…. De empanada’s waren super, we moesten er alleen een eindje voor rijden. Ook leuk, zo hebben we wat gezien vd omgeving van Santiago. Het was zo’n 3 kwartier rijden. Terug echter duurde het iets langer, meer dan 2 uur in de file. Zo had Sjoerd een leuke verjaardag, goed eten en lang slapen. Gelukkig stonden er bubbels in de koelkast toen we terug kwamen en hebben er alsnog op zijn verjaardag geproost. Hij is n 21 en het werd tijd om hem in te weiden in de geheimen van……, het klaverjassen! Ook Sven moest eraan geloven en dus kwamen de kaarten op tafel. “Vanavond weer, we hebben de smaak te pakken”, aldus de groentjes.
Dat moeten we nog wel even bekijken, op dit moment van schrijven, zijn we net terug van een stevige bergwandeling en de heren zijn aan het recupereren…..
Die bergwandeling was wel grappig met als hoogtepunt een bezoek aan Maria. De terugweg was een avontuur. Kwam voornamelijk omdat Sven op zijn slippers wilde lopen, hij heeft zijn lesje wel geleerd.

Vanmorgen waren we allemaal vroeg wakker, ik was als eerste eruit om de loopschoenen aan te doen. Toen ik terug kwam was Helene aan het zwemmen en Sven ook aan het hardlopen. Sjoerd dook er ook nog even in dus genoeg bewogen voor vandaag.
Nu wordt het tijd om te eten, salade moet het worden, hoor ik ze naast me roepen. Enfin, we gaan het zien.
Ps, Stijn is Frans aan het leren, bijzondere keuze, aangezien ze hier alleen maar Spaans praten. Het gaat hem wel goed af...
Mooi, tot later maar weer.

• 25 Februari 2017 - 19:41

AnneMinke:

Jullie houden het daar best lang uit bij zulke hoge temperaturen. ik lees: 1 jan. 1970.
    Zo te horen/lezen is het daar dan ook prachtig en gezellig.
    Dank voor dit verslag, en laat je niet inmaken door het grut!

• 25 Februari 2017 - 19:41

Gertien:

Wat een synchroniciteit! Jullie op Sjoerds verjaardag naar Maria, ik in de trein heen en terug naar Utrecht, Museum Catharijneconvent met een tentoonstelling over ........... Maria.
    Nou, gesticht zijn we wel weer. Bedankt voor het verslag en de foto's.
    Groetjes uit Eelderwolde

• 25 Februari 2017 - 20:50

OJ Oosterhoff:

@Gertien, kan geen toeval zijn.....
    @ Anneminke, we ouden ze eronder, al moeten we valsspelen......

• 26 Februari 2017 - 12:18

Nico:

heel veel plezier in het verre Chili.doe iedereen de groeten van mij.

niek

• 26 Februari 2017 - 21:45

Cees:

Okke & family. Mooie reisverslagen alweer. Doet me denken aan nog niet zo lang geleden.
    Nog een Harley dag ingepland in Chili? Nog veel plezier en oan't sjen!